Bansigom Donja keu Aceh

Ucapan Selamat Hari Raya Dari WAA Mesir

Ucapan Selamat Hari Raya Dari WAA Mesir
Rate this post
Aydil Fida bin Ismail (sebelah kiri) Aktivis WAA Mesir.

WAA NEWS – Sabtu 28/11/2009

MESIR – Hari berganti hari, bulan berganti bulan kita lalui. Kini tibalah bulan Zulhijjah yang menjadi bulan penuh berkah bagi kita umat Islam.

Sembelihan qurban menjadikan hikmah tersendiri bagi mereka yang telah melaksanakannya, sebagai amalan yang menumbuhkan iman dan Islam dalam kehidupan dunia akhirat.

Kita yang belum mampu tidak pernah luput dari niat melaksanakannya di tahun yang akan datang, bukankah dengan ada niat pahala telah tercatat oleh Raqib.

Di hari mulia ini kaum muslimin bersenang ria, yang kaya menyenangkan yang miskin, yang miskin menyenangkan yang kaya. Yang kaya menutupi yang miskin, yang miskin membawa berkah bagi yang kaya. Itulah romantika Islam.

Di lain hal dålam sosial, umat Islam menjadikan hari ini hari bermaafan, hari pemutihan hati dari dosa sesama insan. Dari yang kecil hingga yang tua. Hablum minallah dijalani dengan Allah, Hablum minan nas, dijalani dengan manusia.

Kami mewakili WAA Mesir juga turut bergembira dengan datangnya hari raya Qurban ini. Kami jura berharap dapat berbagi keceriaan dengan saudara-saudara seiman, khususnya seluruh rakyat Aceh ban sigoem doenya. Tidak luput juga memohon maaf atas segala khilaf dan dosa yang tersirat dan tersurat di antara kami WAA Mesir. Semoga dengan hati yang jernih akan memudahkan langkah menggapai cita-cita.

Untuk umat Islam seluruh dunia dan rakyat Aceh di manapun berada, kami keluarga besar WAA Mesir mengucapakan: “Minal Aydil Wal Faizin, Mohon Maaf Lahir Batin”.

Demikian,
Cairo, Mesir
Jumat 27 November 2009

Aydil Fida bin Ismail
World Achehnese Association Mesir

Ucapan Selamat Hari Raya Dari WAA Mesir
Rate this post
0

Comments to Ucapan Selamat Hari Raya Dari WAA Mesir

Loading Facebook Comments ...
  • saudara-saudara kam0e njan na dilua nanggroe,kam0e pun njan na di atjeh pun meu ucapkan seulamat uroe raya qurban keu rakan-rakan njan na di lua,khusus jieh njan ka teugaboeng dalam kumpulan WAA,atawa goeh loem,adak jeut awak droen beu sabe dalam lindungan ALLAH SWT..m0hon maaf ciet lahe ng0n baten,dan harapan kam0e pun adak jeut organisasi waa beusabe udeup,dan seulalu jaya,dan beuteucapai visi dan misi dari waa,beujet keuh beuguna bagi bansa tanjoe aceh teucinta.

    Muhib merhom daya 29. November 2009 20.17 Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...